P O R A D C E |
e-m@ilové noviny |
č. 12/2010 |
18. 5. 2010 |
|
Dnešní noviny jsou zaměřené na Fotovoltaické elektrárny, kdy jsou od daní osvobozeny a kdy ne, jak je správně zatřídit do odpisové skupiny a jakým způsobem je odpisovat a kdy odpisování zahájit. Slyšet trávu růst, to je název příspěvku, ve kterém se můžete dočíst, jak je velmi důležité umět poslouchat. V rubrice Řekli moudří se naopak dozvíme, že je třeba i vědět, jak správně hovořit. Na shledanou u dalších květnových em@ilových novin. Denisa Orlická
odpovědná redaktorka poradce@i-poradce.cz V tomto čísle najdete:
|
||||||||||||||
OSVOBOZENÍ NĚKTERÝCH PŘÍJMŮ OD DAŇOVÉ POVINNOSTI PŘÍJMY Z PROVOZU EKOLOGICKÝCH ZDROJŮ ENERGIE jsou na straně poplatníků FO v souladu s § 4 odst. 1 písm. e) ZDP od daně osvobozeny. Jedná se o:
NEVYUŽITÍ OSVOBOZENÍ PŘÍJMŮ Z PROVOZU ZAŘÍZENÍ Osvobození všech výše uvedených příjmů se v souladu s § 4 odst. 3 zákona nepoužije, pokud se poplatník tohoto osvobození vzdá oznámením správci daně, a to nejpozději ve lhůtě pro podání daňového přiznání za zdaňovací období, v němž byly tyto zdroje a zařízení uvedeny do provozu. Osvobození se v uvedeném případě nepoužije ani při pronájmu těchto zařízení nebo při převedení vlastnických práv k těmto zdrojům a zařízením na dalšího vlastníka. Osvobození příjmů z provozu zařízení si musí poplatník řádně rozmyslet, protože v některých případech z provozu uvedených zařízení v počátečních letech dosáhne ztráty, která je ovšem ztrátou nedaňovou (k příjmům, které jsou od daňové povinnosti osvobozeny, nelze uplatnit daňové výdaje, jak stanoví § 25 zákona). PŘÍJEM Z PROVOZU FOTOVOLTAICKÉ ELEKTRÁRNY je také osvobozen podle § 4 odst. 1 písm. e) zákona s tím, že pokud se osvobození poplatník nevzdá do termínu pro podání daňového přiznání (tj. do konce března nebo s daňovým poradcem do konce června, následujícího roku), příjem bude po zákonem stanovenou dobu od daně osvobozen. Provozuje-li např. poplatník již několik let fotovoltaickou elektrárnu s tím, že příjmy má od daně osvobozené, nemůže v průběhu zákonem stanovených 5, resp. 6, let osvobození přerušit a příjmy zdanit. Podle § 4 jsou příjmy z provozu fotovoltaické elektrárny osvobozeny, pokud se poplatník tohoto osvobození nevzdá v souladu s § 4 odst. 3 zákona. Na tato ustanovení zákona navazuje § 5 odst. 5 zákona, který stanoví mimo jiné, že do základu daně se nezahrnují příjmy osvobozené a § 25 odst. 1 písm. i), který stanoví mimo jiné, že za výdaje (náklady) vynaložené k dosažení, zajištění a udržení příjmů pro daňové účely nelze uznat výdaje (náklady) vynaložené na příjmy od daně osvobozené nebo nezahrnované do základu. Z uvedených ustanovení zákona je zřejmé, že osvobození příjmů z provozu fotovoltaické elektrárny v případě, že se poplatník osvobození těchto příjmů nevzdal při zahájení provozu, resp. ve lhůtě pro podání daňového přiznání za zdaňovací období, v němž byla fotovoltaická elektrárna uvedena do provozu, přerušit nelze. Po uplynutí zákonem stanovené lhůty pro osvobození příjmů, nebo již v roce uvedení fotovoltaické elektrárny do provozu v případě, že se poplatník osvobození vzdá, jsou příjmy z provozu fotovoltaické elektrárny příjmem podle § 7 odst. 1 písm. c) ZDP. Jde o příjem z jiného podnikání podle zvláštních předpisů, tj. zákona č. 458/2000 Sb., podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích a o změně některých zákonů (energetický zákon), ve znění p.p. V souladu s energetickým zákonem poplatník obdrží licenci na provozování fotovoltaické elektrárny. Držitel uvedené licence je účetní jednotkou a tedy vede účetnictví. Jedná-li se o poplatníka, který má i další příjmy podle § 7 ZDP, tj. příjmy z podnikání nebo jiné samostatné výdělečné činnosti, kde vede DE, je třeba, aby ode dne zahájení provozování fotovoltaické elektrárny přešel na vedení účetnictví. V tomto případě musí za zdaňovací období, ve kterém zahájil vedení účetnictví, upravit základ daně podle přílohy č. 3 k ZDP. V případě, že podnikatel vede DE a např. 10. března 2010 zahájí provoz fotovoltaické elektrárny, musí 10. března 2010 přejít na vedení účetnictví. (Víc se o tomto tématu dočtete v měsíčníku DaÚ 4/2010 od autorky Ing. Evy Sedlákové)
FOTOVOLTAICKÉ ELEKTRÁRNY A DAŇ Z PŘÍJMŮ
FVE MÁ CHARAKTER DOČASNÉ STAVBY Podle názoru daňových poradců (prezentovaném na koordinačním výboru) lze i v tomto případě zahájení odpisování "posunout" až na zdaňovací období, ve kterém budou zdaňovány příjmy. Stanovisko ministerstva financí (z jednání KOV ze dne 26. 4. 2009) je však jiné. Z doslovné citace § 30 odst. 4 a 7 ZDP (viz níže) legislativní odbor MF dovozuje, že poplatník je povinen uplatňovat odpisy dočasné stavby i během období, po které má příjmy z provozu této dočasné stavby osvobozeny. Při stanovení základu daně z příjmů je však nutné podle § 25 odst. 1 písm. i) ZDP o tyto odpisy zvyšovat vykazovaný výsledek hospodaření. To znamená, že na konci stanovené doby trvání dočasné stavby bude vykazována zůstatková cena ve výši nula. Podle § 30 odst. 4 ZDP platí, že roční odpis dočasných staveb se stanoví jako podíl vstupní ceny a stanovené doby trvání. Podle odst. 7 téhož ustanovení se pak roční odpis v tomto případě stanoví s přesností na dny nebo s přesností na celé měsíce, počínaje následujícím měsícem po dni, v němž byly splněny podmínky pro odpisování, přitom odpisování nelze přerušit. U fyzických osob ale MF stejnou situaci hodnotí poněkud jinak. Tito poplatníci totiž mají možnost FVE vložit do obchodního majetku až po uplynutí pětileté lhůty pro osvobození příjmů od daně. Učiní-li tak, musí v souladu s § 30 odst. 7 ZDP počítat odpisy od uvedení hmotného majetku do užívání s tím, že výši odpisů za zdaňovací období, kdy hmotný majetek nebyl vložen do obchodního majetku, uplatní do daňových výdajů v souladu s ustanovením § 24 odst. 2. Před zahájením odpisování musí poplatník FVE (nejedná-li se o dočasnou stavbu) zatřídit - stejně jako jakýkoliv jiný hmotný majetek - do příslušné odpisové skupiny podle Přílohy č. 1 k ZDP. Pro správný postup se dělí FVE v zásadě do dvou skupin - FVE instalované na střechách budov a FVE instalované na venkovních plochách. FVE INSTALOVANÉ NA STŘECHÁCH BUDOV
(Víc se o tomto tématu dočtete v měsíčníku DaÚ 6/2010 od autorky Ing. Heleny Machové)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ZE SBÍRKY ZÁKONŮ ČR VYBÍRÁME: Částka 47, rozeslána dne 11. května 2010 132. Zákon o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání a o změně některých zákonů (zákon o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání) Částka 48, rozeslána dne 13. května 2010 133. Vyhláška o požadavcích na pohonné hmoty, o způsobu sledování a monitorování složení a jakosti pohonných hmot a o jejich evidenci (vyhláška o jakosti a evidenci pohonných hmot) 134. Sdělení Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy o vyhlášení aktualizovaného seznamu výzkumných organizací schválených pro přijímání výzkumných pracovníků ze třetích zemí Částka 49, rozeslána dne 13. května 2010 135. Nález Ústavního soudu ze dne 23. března 2010 ve věci návrhu na zrušení § 15 zákona č. 155/1995 Sb., o důchodovém pojištění Částka 50, rozeslána dne 14. května 2010 136. Zákon, kterým se mění zákon č. 120/2002 Sb., o podmínkách uvádění biocidních přípravků a účinných látek na trh a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů Částka 51, rozeslána dne 20. května 2010 137. Zákon, kterým se mění zákon č. 180/2005 Sb., o podpoře výroby elektřiny z obnovitelných zdrojů energie a o změně některých zákonů (zákon o podpoře využívání obnovitelných zdrojů) 138. Zákon o přechodu některých věcí z majetku České republiky do vlastnictví Pardubického kraje 139. Zákon, kterým se mění zákon č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů 140. Zákon, kterým se mění zákon č. 569/1991 Sb., o Pozemkovém fondu České republiky, ve znění pozdějších předpisů 141. Zákon, kterým se mění zákon č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů 142. Vyhláška o vyhlášení Národní přírodní rezervace Kaňon Labe a stanovení jejích bližších ochranných podmínek 143. Sdělení Ministerstva práce a sociálních věcí o uložení Dodatku č. 3 kolektivní smlouvy vyššího stupně 144. Sdělení Ministerstva práce a sociálních věcí o rozšíření závaznosti Dodatku č. 3 kolektivní smlouvy vyššího stupně Částka 52, rozeslána dne 20. května 2010 145. Zákon o spotřebitelském úvěru a o změně některých zákonů 146. Zákon o označování a sledovatelnosti výbušnin pro civilní použití 147. Zákon, kterým se mění zákon č. 219/1999 Sb., o ozbrojených silách České republiky, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 221/1999 Sb., o vojácích z povolání, ve znění pozdějších předpisů 148. Zákon, kterým se mění zákon č. 156/2000 Sb., o ověřování střelných zbraní, střeliva a pyrotechnických předmětů a o změně zákona č. 288/1995 Sb., o střelných zbraních a střelivu (zákon o střelných zbraních), ve znění zákona č. 13/1998 Sb., a zákona č. 368/1992 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů, ve znění pozdějších předpisů, a některé související zákony 149. Zákon, kterým se mění zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů (Zdroj: Sbírka zákonů ČR)
MEZINÁRODNÍ SMLOUVY: Částka 20, rozeslána dne 11. května 2010 46. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Dohody mezi vládou České republiky a vládou Ázerbájdžánské republiky o hospodářské, vědeckotechnické a kulturní spolupráci 47. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o Změně limitů odpovědnosti, které byly přijaty v souladu s článkem 24 odst. 2 Úmluvy o sjednocení některých pravidel o mezinárodní letecké přepravě (Zdroj: mvcr.cz)
FINANČNÝ ZPRAVODAJ: Čísko 4, rozeslána dne 3. května 2010 10. Pokyn č. D-338, Sdělení k uplatňování Smlouvy mezi vládou České republiky a vládou Indonéské republiky o zamezení dvojího zdanění a zabránění daňovému úniku v oboru daní z příjmu (Sbírka zákonů č. 67/1996) 11. Sdělení k Pokynu č. D-288 k jednotnému postupu při uplatňování ustanovení § 34 odst. 4 a 5 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů 12. Pokyn č. D-341 k uplatňování Smlouvy mezi Českou republikou a Kyperskou republikou o zamezení dvojímu zdanění a zabránění daňovému úniku v oboru daní z příjmu (Sbírka mezinárodních smluv č. 120/2009) 13. Pokyn č. D-339 14. Pokyn č. D-340 15. Informace o zrušení metodického Pokynu č. D-252 (Zdroj: mvcr.cz)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ZATŘÍDĚNÍ A PROVOZOVÁNÍ FOTOVOLTAICKÉ ELEKTRÁRNY FVE je nainstalovaná na střeše domu (nahrazuje střešní krytinu). Do které odpisové skupiny (skupin) zařadit FVE? Musí se rozdělit jednotlivé komponenty a ty pak zařadit do jednotlivých odpisových skupin? K zatřídění a k provozování fotovoltaické elektrárny je třeba řešit (stejně jako u jiného majetku) otázky:
PROVOZ FOTOVOLTAICKÉ ELEKTRÁRNY FO se rozhodla provozovat fotovoltaickou elektrárnu. Jaké povinnosti musí splnit FO (nepodnikatel) z hlediska daní, sociálního a zdravotního pojištění, která se rozhodne provozovat fotovoltaickou elektrárnu? Bude nějaký rozdíl v tom, když touto osobou bude důchodce? Z pohledu zdravotního pojištění platí, že pokud se jedná o příjmy podle § 7 z. č. 586/1992 Sb., ve znění pozdějších předpisů (což je nesporně tento případ), považuje se podnikatel ve zdravotním pojištění za OSVČ. Nejpozději do 8 dnů musí oznámit příslušné zdravotní pojišťovně zahájení samostatné výdělečné činnosti, a to i když se jedná o osobu, za kterou platí pojistné stát. Obecně platí, že OSVČ je dále povinna pravidelně odvádět na účet zdravotní pojišťovny zálohy na pojistné, pokud není od placení těchto záloh zákonem osvobozena - právě v prvním kalendářním roce samostatné výdělečné činnosti nemusí platit zálohy ty osoby, za které je plátcem pojistného stát a pojistné pak doplatí jednorázově do osmi dnů po podání daňového přiznání. FOTOVOLTAICKÁ ELEKTRÁRNA Bratr podniká jako OSVČ - FO, volná živnost - projektování + revize a vázaná živnost Revize vybraných elektrických zařízení. Dosud užíval v daňovém přiznání procentní odpočet nákladů 50 - 60 % podle toho, která činnost převažovala. Není plátcem DPH. V 11/2009 pořídil na střechu svého rodinného domu fotovoltaickou elektrárnu o výkon 10,5 kW. Do provozu byla uvedena v 12/2009. Elektrárna byla zhotovena na zakázku - cena 1 083 000 Kč. Bratr si vzal úvěr - hypotéku v částce 1 080 000 Kč. Bude splácet 11 500 Kč měsíčně. Má vystavenu licenci (koncesi) Energetickým úřadem a živnostenský list na výrobu a prodej elektrické energie. Jak bude bratr postupovat v případě elektrárny? Bude moci dále na svoje dosavadní a trvající činnosti uplatňovat procentní odpočet nákladů a na elektrárnu daňovou evidenci, nebo musí vše vést v daňové evidenci? Jde o podnikání, neboť je vystaven živnostenský list na výrobu a prodej elektrické energie - proto se může bratr rozhodnout, stejně jako u jiných druhů podnikání, zda je pro něj výhodný paušál, nebo skutečné výdaje. V souladu se zněním § 7, odst. 7 a 8 ZDP musí podnikatel používat jen jeden ze způsobů uplatnění výdajů (skutečnost či paušál) - způsob uplatnění výdajů nelze zpětně měnit. To tedy znamená, že pokud by bylo pro bratra výhodné, aby uplatňoval skutečné výdaje spojené s provozem fotovoltaické elektrárny, musí přejít obecně u všech dalších činností vždy při zahájení příslušného daňového období na skutečné výdaje a provést příslušné úkony z pohledu ZDP. Pak bude moci uplatnit i daňové odpisy fotovoltaické elektrárny. Tvorba rezervy na opravy může být tvořena, pokud to podnikatel rozhodne (při uplatňování skutečných výdajů) - viz zákon č.593/1992 Sb., o rezervách pro zjištění základu daně z příjmů a § 7b daňová evidence. Rozhodne-li se podnikatel pro skutečné výdaje, musí pochopitelně vést daňovou evidenci. Úroky z úvěrů na zařízení jsou daňově uznatelným výdajem. Daňový odpis může uplatnit již za rok 2009, pokud bylo zařízení uvedeno do provozu v 12/2009, a to v souladu s § 26 až 32 ZDP. (víc otázek a odpovědí na toto téma najdete v dvouměsíčníku 1000 řešení 3/2010)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SLYŠET TRÁVU RŮST Dnešní doba přináší kromě skutečných záplav, kdy se voda vylije z břehů, i jiné záplavy, z nichž snad nejhorší je záplava slov. Slova se na nás valí z každé strany - z masově komunikačních prostředků, přes které nám politici popisují cestu do ráje, od šéfa, který nám, když se nepolepšíme, slibuje peklo na zemi, od manželského partnera, který nám náš domov mění v očistec, od dětí, které se pro změnu pokoušejí z domova udělat blázinec, od šoféra, který kvůli nám musel zastavit před přechodem pro chodce, od... Není divu, že díky tomu otupíme, a přestáváme si slov, dorážejících na naše uši jako roj komárů, všímat. Potom však s údivem zjistíme, že jsme nezaregistrovali něco životně důležitého. Proto je tento příspěvek věnován nácviku jednoho z nejtěžších umění - umění naslouchat. Zaměříme se přitom na komunikaci na pracovišti a popis zásad, které by měl dobrý manažer dodržovat při styku se svými podřízenými. Na začátek si připomeňme, že běžná komunikace pomocí mluveného slova má vždy dvě strany: mluvícího a poslouchajícího. Toto triviální uspořádání může kupodivu vést k řadě neočekávaných výsledků:
Ve všech výše uvedených případech vůbec nezáleží na tom, která strana je šéf a která podřízený. Důležitý je jenom fakt, že komunikace selhala. Z toho vyplývá, že úspěch mluvené komunikace skoro do stejné míry závisí na mluvícím i na naslouchajícím. Ideální je, když se v průběhu komunikace pokusí každý z nich vcítit do postavení toho druhého. Život ale ani zdaleka není ideální a život šéfa už vůbec ne. Proto se dobrý manažer musí snažit za dva - za sebe i za svého podřízeného. Když je právě tím mluvícím, měl by si klást následující otázky:
Zdálo by se, že těch otázek je zbytečně mnoho a že například, když se vyjadřuji přesně, automaticky se vyjadřuji i jasně. Není to pravda. Mohu ve svém projevu použít přesná, například sedmimístná čísla, ale posluchači vůbec nemusí být jasné, co ta čísla znamenají. Stejně tak by se zdálo, že když je třeba něco vysvětlit, je třeba o tom dostatečně dlouho mluvit. Opak je pravdou. Když umíme věc vysvětlit, dokážeme se "vymáčknout" pomocí pár vět. Když věc neumíme vysvětlit, nebude nám na to stačit ani hodina. Zde platí, že žádný učený z nebe nespadl a schopnost se vyjadřovat se stručně se získá jen tréninkem. Nejtěžší jsou dvě poslední otázky: Jak zjistit, že mě správně pochopili, a jak zjistit, zda náš projev bude mít zamýšlený účinek. V prvním případě nám pomohou kontrolní otázky, vkládané ve vhodných okamžicích do projevu, a sledování odezvy ze strany podřízeného, zejména jeho souhlasu či nesouhlasu s našimi závěry. Ve druhém případě je třeba si stanovit dobu, dokdy očekáváme od podřízeného nápravu, anebo změnu. No a samozřejmě je nutno si také určit kritéria, podle kterých dokážeme tuto nápravu, resp. změnu vyhodnotit. Je-li mluvení uměním, potom naslouchání je dvojnásobným uměním. Tady jde, tak jak jsme napsali v názvu tohoto příspěvku, o umění "slyšet i trávu růst". Při naslouchání nestačí mít jen zdravé uši, je třeba umět slyšet i to, co nebylo řečeno, a hlavně je třeba umět vyslechnuté správně interpretovat. A to nejen to, co bylo řečeno, ale i to, proč to bylo řečeno. Zde už nevystačíme se zdravýma ušima, ale potřebujeme i bystrý úsudek a schopnost "číst v lidech". Přece jen jako šéf máme proti podřízenému několik výhod:
Volba času a místa především znamená, že si můžeme podřízeného usadit tak, abychom na něho dobře viděli, a můžeme rozhovor naplánovat na dobu, která se nám hodí. Kromě toho můžeme využít i jemnější nuance - nechat podřízeného chvíli čekat před dveřmi, v průběhu rozhovoru se nechat na chvilku odvolat, atd. Přirozená autorita místa je o tom, že "pozvání na kobereček k šéfovi" má ještě pořád svoji váhu. Na druhé straně, v některých případech, hlavně když se snažíme o neformální komunikaci, může být právě tato autorita nepřekonatelnou překážkou.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
JAK HOVOŘIT
Když vaše slova přestávají poslouchat, je čas na změnu stylu: méně slov a více úplatků. Medovým jazykem se dá ovládnout mamut i s chlupy. Mluvit s lidmi, kteří s vámi jen souhlasí, je totéž, jako mluvit s ozvěnou. Čím míň člověk věci rozumí, tím víc o ní mluví. Čím víc řečí předtím, tím méně činů potom.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poradce, měsíčník nejenom pro podnikatele, č. 10/2010
Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále - (PaM) - měsíčník, č. 5/2010
Daně účetnictví - vzory a případy (DÚVaP) - měsíčník, č. 6/2010
Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále - (DaÚ) - měsíčník, č. 6/2010
Poradce Veřejné Správy - (PVS) - měsíčník, č. 6/2010
1 000 řešení - dvouměsíčník, č. 3/2010
Zisk - měsíčník, č. 5/2010
PŘIPRAVUJEME Poradce č. 11-12/2010 (V/2010)
Daně, účetnictví, vzory a případy - (DÚVaP) č. 7-8/2010 (V/2010)
Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále - (DaÚ) č. 7/2010 (VI/2010)
Práce a mzdy bez chyb, pokut a penále - (PaM) č. 6/2010 (V/2010)
Poradce veřejné správy - (PVS) č. 7-8/2010 (V/2010)
Zisk č. 6/2010 (V/2010)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PLATY A MZDY V KOSTCE V oblasti mzdové evidence se setkáváme v období hospodářské krize s celou řadou složitých právních předpisů. Jedná se např. o pravidla odměňování, minimální mzdy, sociální a zdravotní pojištění, náhradu mzdy zaměstnanců pro rok 2010. Součástí balíčku Platy a mzdy v kostce je Příručka mzdové účetní, která se týká problematiky mezd a všeho, co s nimi souvisí. Taky přinášíme pohled na platy a platové třídy ve veřejné správě, který najdete v měsíčníku PVS. Příručka mzdové účetní pro rok 2010 (měsíčník DÚVaP 4-5/2010, A5, 320 str.) cena: 251 Kč
Platové třídy - příspěvek (měsíčník PVS 5/2010, A4, 88 str.)
cena: 194 Kč
Stavební zákon a související předpisy… (sborník Zákony IV., A5, cca 368 str.)
cena: 153 Kč
Zákony pro školy, obce, státní a veřejnou správu… (sborník Zákony V., A5, 352 str.)
cena: 153 Kč
Odpady,obaly a ochrana životního prostředí… (sborník Zákony VI., A5, 464 str.)
cena: 154 Kč
balíček PLATY A MZDY V KOSTCE, DÚVaP 4-5/2010 + PVS 5/2010 + Zákony IV., Zákony V., Zákony VI. - zdarma cena: 445 Kč
SPOTŘEBNÍ DANĚ Již od počátku letošního roku dochází k významným změnám v několika daňových zákonech. Změny se dotýkají i spotřebních daní. Nejsou to jen změny formální, ale jsou to i změny zasahující do podstaty daňového řízení u spotřebních daní. Jaký je nový elektronický systém pro přepravu a sledování výrobků podléhajících spotřební dani a odpovědi na další otázky Vám přinášíme v následujících publikacích. Novela zákona o spotřebních daních - příspěvek (měsíčník Poradce 9/2010, A5, 224 str.) cena: 129 Kč
Novela zákona o spotřebních daních - příspěvek (měsíčník DaÚ 4/2010, A4, 80 str.)
cena: 203 Kč
Zákon o spotřebních daních (Aktualizace k sborníku I. 2010 I/1, A5, cca 72 str.)
cena: 45 Kč
balíček SPOTŘEBNÍ DANĚ, DaÚ 4/2010 + Aktualizace 2010 + Poradce 9/2010 - zdarma
cena: 248 Kč
Bližší informace o cenách a způsobu objednání získáte i na telefonním čísle 558 731 125.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Copyright (c) Poradce s.r.o., 2002 - 2010 |